Snídaně, co snídat a zda vůbec

Snídaně je základ dne, říká se. Je tomu ale opravdu tak? Je snídaně opravdu důležitá, a pokud ano, co si k snídani připravit? Jaká snídaně spadá do zdravého stravování? To vše se dozvíte v dnešním článku.

Je důležité snídat?

První si zodpovíme otázku, zda je opravdu důležité snídat.

Odpovědí vás možná překvapíme. Odpověď totiž zní – není. Snídaně není důležitá a nebude hrát roli, zda budete hubnout či nikoli. To samé platí o nabírání svalů nebo formování postavy.

Jsou však situace, kdy snídaně roli hrát bude.

Kdy je vhodné snídat?

Rozhodně doporučujeme snídat, pokud se budíte po ránu hladový a čeká vás těžké dopoledne. Ať už jdete ráno na trénink nebo máte náročné zaměstnání a pociťujete po ránu hlad, nasnídejte se.

Nesnídejte těsně před tréninkem, ale pokud neradi cvičíte na lačno, nasnídejte se.

Pokud vás čeká celé dopoledne, kdy víte, že nejdříve si budete moci dopřát oběd, také se nasnídejte. Ale také snídejte v případě, že zkrátka vám snídaně vyhovuje a je pro vás důležitá.

Každý jsme jiný, a proto odpověď na tuto otázku není pouze černobílá.

Co snídat, pokud se zdravě stravuji?

Lidé mají zafixované, že existují určité potraviny, které jsou vhodné k snídani.

Snídani však může tvořit cokoli. Nemusíte to být nutně krajíc chleba s máslem a salámem nebo v lepším případě krajíc chleba s míchanými vajíčky.

K snídani si můžete připravit cokoli. Můžete sáhnout po tradičních vajíčkách, můžete si připravit ovesné vločky nebo jiný zdravý dezert, ale k snídani si můžete připravit také rýži. Záleží na vašich preferencích.

Sacharidy k snídani

Spoustě lidem nevyhovují sacharidy k snídani, protože se po nich cítí více unaveni.

Pokud patříte také do této skupiny, omezte příjem sacharidů po ránu a dopřejte si je až v odpoledních hodinách. Místo tradičních vajíček s chlebem, si připravte vajíčka se slaninou. Sacharidy nahraďte zdravými tuky a uvařte si takovou snídani, která vám bude vyhovovat, a po které se budete cítit dobře a plni energie.