Skvělá dieta z jednoho hrnce

V zimním období díky nedostatku pohybu, ale mnohdy také špatnému stravování, často dochází k tak nepopulárnímu přibývání na váze. Nedaří se vám zbavit se přebytečných kilogramů, nechce se vám trpět při mučících dietách, chcete si pochutnat na báječných jídlech a hubnout přitom? Tady je jeden dobrý tip: uvařte si tukožroutské polévky, možnosti jsou obrovské, nejrůznější druhy zeleninových a luštěninových polévek a kvalitní vývary nabízejí skvělou příležitost zdravého zasycení bez přibírání na váze.

BÁJEĆNÝ ÚČINEK

Syté polévky mají mimořádně vysoký obsah zeleniny a tělu prospěšných živin, čímž zrychlují spalování tuků v těle. Voda v nich účinně vyplavuje z organismu toxiny a další patogeny, takže jej zároveň účinně detoxikuje. A nejlepší na tom je, že si polévku ze zeštíhlujícího hrnce můžete dát, kdykoli vás přepadne chuť na jídlo. Pocit hladu tak potlačíte dřív, než vás přepadne. Pro hubnutí je zásadní zahřátí organismu, teplo totiž rozpouští tukové buňky.

SYMFONIE CHUTÍ

Při přípravě polévek můžete dokonale rozehrát symfonii chutí používáním nejrůznějších přísad a ingrediencí dle chuti, majoránka, tymián, kmín, petrželka, libeček, bobkový list, nové koření, česnek, bazalka, barevný pepř, kari, kurkuma, chilli a další koření dodají polévkám nejen báječnou chuť a barvu, ale látky v nich obsažené jsou velmi prospěšné pro lidský organismus, mají antioxidační účinky, podporují trávení, většina z nich účinně likviduje viry a bakterie a některé jsou skvělým antidepresívem (prášek z kořene kurkumy), takže po konzumaci polévky budete nejen sytí a štíhlejší, ale také budete mít skvělou náladu. A to se počítá, ne?

CO K TOMU?

Pokud propadnete pokušení k polévce zakousnout nějaké pečivo, volte černý celozrnný chléb a vůbec nejlepší volbou v daném případě si upéct domácí kváskový žitnopšeničný chléb z celozrnné mouky.

VAŘTE DO ZÁSOBY

Uvařte vždy větší množství polévky, v dnešní době zvýšené ceny energií je tohle opravdu dobrý nápad, když uvaříte z dvojnásobného množství a polovinu rozdělíte do mrazničky na porce, ušetříte čas i energie. Vydrží tam uložené i půl roku.

VÝVAR JE ZÁKLAD

Silný a kvalitní vývar (vaří se vždy den před konzumací, musí být zbaven tuku plovoucího na hladině), je opravdu úžasnou příležitostí, jak si skvěle pochutnat, dodat tělu sílu i prospěšné živiny a díky obsahu zeleniny (mrkev, petržel, celer, zelí, pór, brokolici a růžičkovou kapustu jen krátce napařte a podávejte na talíři přelité horkou polévkou) zásobit tělo minerálními látkami, antioxidanty, vitamíny i dostatkem tak potřebné vlákniny. Můžete použít nejlépe krůtí a kuřecí maso, výborný je také vývar hovězí, z kachny nebo slepice.

CO NIKDY NEPOUŹÍVEJTE

Do těchto zdravých zeštíhlujících polévek nepoužívejte smetanu, jíšku ani žádné uzeniny na dochucení luštěninových polévek, ztratily by svůj zdravotní význam. Také nepřidávejte bujónové kostky, obsahují škodlivé glutamáty.

Konzumace zdravých polévek odbourávajících tuk představuje ten nejpříjemnější způsob hubnutí, nezapomeňte také na zdravý pohyb, cvičení, běh nebo chůzi, celkový efekt tím bude umocněn.