Jak na pravidelné stravování aneb tipy na rychlé svačiny

Nejčastěji lidé vynechávají svačiny nebo je nahrazují nezdravými pokrmy. Znáte to, do večeře zbývá ještě hodně času, ale pocit hladu je stále silnější, žádnou zdravou svačinu nemáte po ruce, tak skočíte do nejbližší kantýny, nejbližšího automatu nebo sjedete na benzinovou pumpu a zakoupíte bagetu nebo čokoládovou tyčinku, která hlad zažene.

Přijde Vám, že už teď trávíte v kuchyni spoustu času – příprava zdravé snídaně, obědu i večeře nějaký čas zabere a komu by se chtělo ještě připravovat sladké zdravé dezerty k odpolední svačině? Vždyť jedna sladká kobliha ještě nikoho nezabila, no ne? Žádné obavy, i svačiny lze připravit rychle a hlavně zdravě, za pár korun. V dnešním článku se podíváme na tipy na zdravé a rychlé svačiny, které Vám vezmou maximálně 5 minut času.

Svačíme rychle a zdravě

Nejprve začneme sladkou variantou svačiny. Důležité je během svačiny doplnit všechny tři makroživiny, sacharidy společně s tuky a bílkovinami prodlouží sytící efekt a dodají tělu všechny potřebné živiny, proto by se do zdravých svačin hodil například samotný banán, ovšem nesplňuje výše napsanou podmínku a po takovém banánu budete mít za hodinku hlad. Proto se podíváme, jak sladce připravit svačinu, která Vás zasytí déle než na hodinu.

Jogurtová miska

Jogurtová miska je ideální sladkou a zdravou variantou, kterou můžete připravit hned v několika variantách. Základem je jogurt, který doplníte o ořechy – vlašské, para, kešu, mandle nebo ořechové máslo. Jako zdroj sacharidů zvolíme ovoce dle vlastního výběru. Pokud máte striktnější dietu, doporučuji zařadit lesní plody (které patří mezi málo kalorické ovoce), pokud naopak Vaše dieta umožňuje vyšší příjem sacharidů, nemusíte se bát banánu, manga či jablka.

A nyní je na řadě slaná varianta, kterou bude představovat obložený sandwich. Opět bude obsahovat všechny tři makroživiny – bílkoviny, sacharidy i tuky.

Zdravý sandwich

Základem bude tmavé/žitné/celozrnné pečivo, je na Vás zda zvolíte celozrnný toast, žitný chléb nebo tmavou housku. Můžete také zvolit celozrnnou tortillu, z které jde také skvěle připravit zdravý sandwich (možná by se lépe hodilo označení zdravá tortilla). Na námi zvolené pečivo dáme tavený sýr nebo cottage, dále kuřecí šunku (s vysokým obsahem masa), sýr a zeleninu. Přidat můžeme také vejce, to nám už zabere ale trochu více času.

Sladce či slaně? Co takhle k dopolední svačině slanou variantu a k odpolední kávě sladkou? Přeji dobrou chuť.