Dlouhodobá dieta versus krátkodobá

Diet je spousty, keto diety, sacharidové diety, high fat, low carb, přerušované hladovění, diety s nízkým kalorickým příjmem a mnoho dalších. Každý, kdo má za cíl shodit přebytečná kila, většinou vybírá diety s rychlými výsledky a často se nechá oklamat reklamou slibující rychlý úbytek váhy při zakoupení speciálních, hubnoucích produktů. Jaký je však rozdíl mezi krátkodobou dietou s rychlými výsledky a dietou dlouhodobou s výsledky pomalejšími? Odpověď se dozvíte v dnešním článku. Pokračovat ve čtení “Dlouhodobá dieta versus krátkodobá”

Nízkým kalorickým příjmem ke zdravotním problémům

Většina žen (ale rovněž mužů), které chtějí shodit přebytečná kila, začnou se striktní dietou s velmi nízkým kalorickým příjmem – často pod tisíc kalorií denně. Takové diety nejen že nejsou udržitelné, mohou Vám také nastat zdravotní komplikace. Pokračovat ve čtení “Nízkým kalorickým příjmem ke zdravotním problémům”

Jak na správný proteinový shake?

Proteinové nápoje jsou oblíbené nejen u fitness nadšenců. Nejčastěji vídáte kulturisty, jak si po náročném tréninku vypijí svůj proteinový shake, snědí banán a teprve poté vyrazí z posilovny. Často si připravují proteinové nápoje také ženy v dietách jako svačinu, která jim dodá kvalitní bílkoviny a zasytí na delší dobu (delší než třeba po konzumaci pouhého jablka). Někdo připravuje protein s mlékem, jiný s vodou, další s ovocem nebo chia semínky. Jak by takový ideální proteinový nápoj měl vypadat? Na odpověď se podíváme v tomto článku. Pokračovat ve čtení “Jak na správný proteinový shake?”

Nejkvalitnější zdroje komplexních sacharidů

Sacharidy patří mezi tři makroživiny, které tělu dodáváme. Mají v organismu nezastupitelnou roli – jsou zdrojem energie. Náš jídelníček by měl obsahovat kolem 50% sacharidů, pokud nejsme vyznavači lowcarb či ketodiety. Je důležité také znát dělení a typy sacharidů, ne každý sacharid je pro naše tělo benefitem. Pokračovat ve čtení “Nejkvalitnější zdroje komplexních sacharidů”

Můžeme vinit čokoládu za kilogramy navíc?

Kdo by nemiloval čokoládu. Na jednu stranu je oblíbená pro svou chuť, její konzumace se doporučuje jako balzám na nervy a je symbolem dobrot. Na straně druhé stojí čokoláda jako důvod obezity. Je nutno se čokolády obávat a musíme ji úplně vyřadit ze svých jídelníčků, pokud chceme shodit kilogramy a udržet si fit postavu? Na to se podíváme v dnešním článku. Pokračovat ve čtení “Můžeme vinit čokoládu za kilogramy navíc?”

Jak si poradit s přejídáním a ujídáním

Každý známe to, kdy se nedokážeme ovládnout a sníme poslední kousek koláče. Zobeme celý večer oříšky. Po večeři slupneme celou čokoládu. Na oslavě sníme vše, co vidíme. Někomu se daří lépe zvládat chutě, někomu hůře. Pokud se snažíte hubnout či si udržet svou formu, může být právě toto ujídání důvodem, proč se vám nedaří. Pokračovat ve čtení “Jak si poradit s přejídáním a ujídáním”

Není protein jako protein

Protein je doplněk výživy sloužící k doplnění bílkovin do těla. Stal se jedním z nejoblíbenějších a rovněž podstatným suplementačním produktem mezi sportovci. Nedostatkem bílkovin trpí velká část populace a protein je skvělý nástroj ke zvýšení množství proteinu v těle. Na trhu je na výběr hned z několika druhů včetně různých příchutí, který je ten správný? Pokračovat ve čtení “Není protein jako protein”