Jak na pravidelné stravování aneb tipy na rychlé svačiny

Nejčastěji lidé vynechávají svačiny nebo je nahrazují nezdravými pokrmy. Znáte to, do večeře zbývá ještě hodně času, ale pocit hladu je stále silnější, žádnou zdravou svačinu nemáte po ruce, tak skočíte do nejbližší kantýny, nejbližšího automatu nebo sjedete na benzinovou pumpu a zakoupíte bagetu nebo čokoládovou tyčinku, která hlad zažene. Pokračovat ve čtení “Jak na pravidelné stravování aneb tipy na rychlé svačiny”

Jsou opravdu ovocné smoothies nástrojem k hubnutí?

Ovocné a zeleninové smoothies jsou označované jako zdravé a také spousta lidí (převážně žen) věří, že jsou nástrojem k hubnutí. Určitě jste už také vy někde zahlédli slogany ohledně detoxu, smoothies a shozených kilogramech. Možná si dokonce stále myslíte, že šťávy z ovoce a zeleniny vás mohou spasit a pomoci vám získat vysněnou postavu. Pokračovat ve čtení “Jsou opravdu ovocné smoothies nástrojem k hubnutí?”

Jak zvýšit denní příjem tekutin

Dostatečný příjem tekutin je jednou z nejdůležitějších složek zdravého, aktivního života. Také v dietách a hubnutí hraje voda důležitou a nenahraditelnou roli. Doporučený denní příjem tekutin je 20 až 40 ml na kg tělesné váhy. Denní příjem tekutin je nutné zvýšit při náročné fyzické aktivitě, sportovní aktivitě či v teplých dnech (pocením ztrácíte vodu ze svého organismu). Jak ale svůj denní příjem vody zvýšit? Zde je několik tipů. Pokračovat ve čtení “Jak zvýšit denní příjem tekutin”

Dlouhodobá dieta versus krátkodobá

Diet je spousty, keto diety, sacharidové diety, high fat, low carb, přerušované hladovění, diety s nízkým kalorickým příjmem a mnoho dalších. Každý, kdo má za cíl shodit přebytečná kila, většinou vybírá diety s rychlými výsledky a často se nechá oklamat reklamou slibující rychlý úbytek váhy při zakoupení speciálních, hubnoucích produktů. Jaký je však rozdíl mezi krátkodobou dietou s rychlými výsledky a dietou dlouhodobou s výsledky pomalejšími? Odpověď se dozvíte v dnešním článku. Pokračovat ve čtení “Dlouhodobá dieta versus krátkodobá”

Nízkým kalorickým příjmem ke zdravotním problémům

Většina žen (ale rovněž mužů), které chtějí shodit přebytečná kila, začnou se striktní dietou s velmi nízkým kalorickým příjmem – často pod tisíc kalorií denně. Takové diety nejen že nejsou udržitelné, mohou Vám také nastat zdravotní komplikace. Pokračovat ve čtení “Nízkým kalorickým příjmem ke zdravotním problémům”

Jak na správný proteinový shake?

Proteinové nápoje jsou oblíbené nejen u fitness nadšenců. Nejčastěji vídáte kulturisty, jak si po náročném tréninku vypijí svůj proteinový shake, snědí banán a teprve poté vyrazí z posilovny. Často si připravují proteinové nápoje také ženy v dietách jako svačinu, která jim dodá kvalitní bílkoviny a zasytí na delší dobu (delší než třeba po konzumaci pouhého jablka). Někdo připravuje protein s mlékem, jiný s vodou, další s ovocem nebo chia semínky. Jak by takový ideální proteinový nápoj měl vypadat? Na odpověď se podíváme v tomto článku. Pokračovat ve čtení “Jak na správný proteinový shake?”